Lax Vox Methode bubbelen in het water met je stem!

Toen ik vandaag binnen kwam in de lobby van het Hof van Saksen was de pianist zijn piano aan het stemmen. Dit deed mij direct denken aan het stemmen van mijn eigen stem voor een optreden en de oefeningen die ik samen met mijn leerlingen doe.

Pas geleden hoorde ik van een leerling dat er een gave methode is ontwikkeld om je stem te trainen via een flesje water en een rietje! Ik heb dit natuurlijk direct meteen zelf geprobeerd!

Ik vond dit reuze interessant en las erover op een logopedie site. Lax Vox  is zeer bekend in de wereld van stemtherapie.

Hoe werkt de methode?

Je hebt een flesje water en een rietje nodig.  Het flesje vul je met Max 5 cm water.  Je plaatst het rietje in je mond en blaast bubbels. Let wel goed op je ademhaling en  ga rechtop zitten met je rug recht tegen een stoel. Daarna kun je de tonen oe oe oe oe en mmmmm door het rietje blazen.

Ben je meer gevorderd? En heb je de stemtechniek goed door ? kun je ook proberen om door het rietje heen te praten. Een leuke oefening om te doen!

lax-vox-106x300

Tekening: Hanneke Bax

Het is een goede warming up en cooling down voor je stem en is bovendien een meerwaarde binnen de stemtherapie. De methode is nog niet zo bekend, maar zeer effectief bij bijvoorbeeld stemstoornissen en heesheid.

Lax Vox is goed voor:

-Warming up en cooling down
-Voorkomen van stemproblemen
-Oefening voor gevorderden
-Heesheid en kikker in de keel verhelpen

Deze methode kan stemproblemen  voorkomen en is een goede methode en juiste aanvulling op stemmethodieken. Probeer het zelf maar eens!  Het ontspant je stembanden daadwerkelijk!

Bubbelen maar!