Gitaar akkoorden voor de leukste kerstliedjes

Het kerstfeest staat alweer bijna voor de deur en dat betekent dat alle populaire kerst hits weer op de radio voorbij komen. Hoe leuk is het om deze kerstliedjes ook op je eigen kerstfeest te kunnen naspelen. Pak je gitaar erbij en laat iedereen gezellig meezingen! Of het nu om een elektrische, Spaanse of Western gitaar gaat, ze kunnen allemaal bijdragen aan een onvergetelijke kerst.

Om je alvast op weg te helpen, hebben wij daarom de gitaar akkoorden verzameld van de populairste kerstliedjes. Hier zitten zowel Nederlands als Engelstalige kerstliedjes bij.

Jingle Bells
Een vrolijk nummer dat bij alle generaties bekend is en ook door kleine kinderen makkelijk kan worden meegezongen.

Jingle Bells gitaar

We wish you a merry Christmas
Een kerstliedje waar iedereen blij van wordt!

we wish you a merry christmas

Stille Nacht
Een prachtig en rustig nummer wat ook iedereen kan meezingen.

Stille nacht

O Dennenboom
Een absolute klassieker, maar nog steeds zeer geliefd bij iedereen.

O Dennenboom

The twelve days of Christmas
Een Engelstalig nummer wat inmiddels ook erg populair is in Nederland. De songtekst van dit nummer is erg makkelijk te vervangen door een eigen variant. Dit levert natuurlijk veel hilarische taferelen op.

Twelve days of christmas

Voor iedereen

Het grote voordeel van kerstliedjes, is dat ze veelal simpel zijn om na te spelen. Ook als beginner kan je na een paar uurtjes oefenen, de meeste kerstliedjes prima naspelen. Natuurlijk kan je als gevorderde gitarist effecten gebruiken die een nummer nog mooier of spannender maken.

Zoals eerder gezegd is het ook erg leuk om samen met vrienden en familie een eigen invulling aan de songtekst te geven, zodat je er een bijzondere draai aan geeft.

Wees vooral niet te streng voor jezelf als je kerstliedjes probeert na te spelen. Het belangrijkste is om vooral plezier te maken en met de bovenstaande gitaar akkoorden gaat dat zeker lukken!

Op Muziekschool.nl vind je nog veel meer leuke artikelen over gitaar spelen. Wil je graag gitaar leren spelen? Bekijk dan ook eens onze gitaar lessen. Ook leuk om aan iemand anders cadeau te doen!