Kinderliedjes om op de gitaar te oefenen!

Het kan lastig zijn om zomaar te beginnen met gitaarspelen, vooral als je klein bent. Een beetje tokkelen is leuk, maar op een gegeven moment wil je meer. Welke deuntjes zijn de beste om mee te beginnen, om gevoel voor de gitaar te ontwikkelen? Hier zijn onze suggesties voor de leukste kinderliedjes waarmee jouw kind (of jij wink) kan leren de gitaar te beheersen!Supertof natuurlijk, dat je zoon of dochter aan de gitaar wil! Het is supergoed om zo vroeg te beginnen en je kan er zeker van zijn dat je kind in de meest leergierige fase van zijn of haar leven aan het gitaarspel begint!

​​Leuke kinderliedjes voor op de gitaar

London Bridge kinderliedjes gitaar London Bridge, een klassiek Brits kinderversje, biedt op de gitaar één van de eenvoudigste ritmes die je je kunt bedenken. Maar door het feit dat er drie snaren aangesproken worden, is dit wel een liedje wat voor kids goed op te pikken valt en waar tegelijkertijd nog iets uitdaging in zit!Jingle Bells kinderliedjes gitaar Het is nog een beetje vroeg nu (ook al zijn er nog maar 28 maandagen tot kerst...) maar een ander kinderliedje wat goed op te pikken is, is Jingle Bells! Dit klassieke kerstliedje is een perfecte basis om te beginnen met gitaar spelen. En je hebt genoeg tijd om te oefenen tot kerst!Twinkle Twinkle Little Star kinderliedjes gitaar Dit liedje is eigenlijk op elk instrument een goed beginnersliedje, maar dus ook op de gitaar! Dit liedje is ook goed voor te doen als je je kind in bed stopt, waardoor hij/zij het onbewust misschien nog beter oppikt!​Mary Had A Little Lamb (Mieke heeft een lammetje) kinderliedjes gitaar Dit vrolijke kinderliedje is wereldberoemd en spreekt veel kinderen aan. Hiermee kan je dus niet verkeerd zitten! Zoals de titel doet vermoeden is dit vooral een leuke training wanneer er buiten lammetjes in de wei lopen, maar dit kan het hele jaar door geoefend worden!Zit er iets voor jou tussen? Wij hopen van wel! Laat het weten in de reacties als we een goede beginnersgitaar vergeten zijn! Wil je meer van dit soort blogs lezen? Wij schrijven elke week van dit soort leuke gitaarblogs. Wil je deze elke zondag in je mailbox ontvangen? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief. Wij geven ook tips over hoe je je gitaarspel nog kan verbeteren. Voor €1,- ben je al een maand voorzien van tips, hints en lessen over je gitaar. Daarna kan je probleemloos opzeggen, of voor slechts €9,95 door met onze uitgebreide gitaarlessen!