Gevorderde kinderliedjes op de piano

Alle begin is moeilijk. Een manier om er mee te leren gaan, is om vroeg te beginnen! Gelukkig gebeurt het vaak zat dat kinderen op jonge leeftijd al beginnen met (hopelijk) hun favoriete hobby: pianospelen! Vooral wanneer de ouders al langer piano spelen, kan het voorkomen dat de jonge kinderen geïnspireerd raken door de klanken van de toetsen. Maar het is niet altijd even makkelijk om vanaf je 6de stukken van Mozart te spelen (tenzij jij zelf de volgende Mozart bent). Daarom schrijven wij vandaag, op verzoek van onze lezers, deze blog over kinderliedjes op de piano! Vorige keer schreven wij al over de meest eenvoudige kinderliedjes op de piano, dit keer gaan we iets dieper op de stof in, met iets meer geavanceerde kinderliedjes op de piano!

Voordat we beginnen: wat supertof dat je zoon/dochter zo geïnteresseerd is in pianospelen! Een hele leerzame kwaliteit, die veel discipline en intelligentie(!) met zich mee kan brengen. Laten we daarom snel beginnen met de eerste liedjes!

​​Geavanceerde kinderliedjes op de piano

Hedwig’s theme
hedwig kinderliedjes op de piano
Vooral bij de iets oudere kinderen zal Harry Potter bekend klinken. Of het nu van de nieuwe films is, of de oude, de Nederlandse boeken of de Engelse, tegenwoordig is bijna ieder kind opgegroeid met de saga van J. K. Rowling. Harry’s trouwe uil, Hedwig, heeft in de film een eigen themesong en toevallig is dat een van de bekendste themes van de serie geworden! Door het tempo een iets lastiger stuk, maar door de herkenbaarheid wel weer heel leuk om na te spelen!

May the force be with you
star wars kinderliedjes op de piano
Nog zo’n herkenbaar nummer: May the force be with you van de Star Wars saga! Dit nummer is iets minder snel dan degene van Harry Potter, maar is daarom niet minder leuk om te spelen! Nu alleen nog een lightsaber​… Daar kunnen we je helaas niet aan helpen!

Sweet Child O’ Mine
sweet child of piano kinderliedjes op de piano
Terug naar de pop(rock)muziek: Sweet Child O’ Mine, van Guns ‘N’ Roses! Een nummer met legendarische roots in de muziekgeschiedenis en (mede) daarom helemaal geen gek nummer om aan je kinderen te introduceren als eerste echte test!

Hello
Piano bladmuziek Hello Adele
Tot slot presenteren wij Hello, van Adele. Een pittige test, want de tabs die wij jullie hier geven zijn bedoeld om met twee handen te spelen. Desondanks is het een goed nummer om de eerste grote stap mee te zetten, want het geeft je de kans om eerst de twee handen los en daarna samen te oefenen! Daar kan je wel even mee vooruit, toch?

Mocht dit laatste nummer je het idee gegeven hebben dat er meer in zit, geen zorgen! Bij ons kun je altijd terecht om jezelf te verdiepen en verder uit te dagen met pianolessen! Voor meer ideeën en leuke blogs over pianospelen, kun je je abonneren op onze pianonieuwsbrief. Hiermee krijg je gratis elke zondag een leuke en leerzame pianoblog in je mailbox waardoor je je vrije dag heerlijk ontspannen doorkomt! Leuke bijkomstigheid: je krijgt dan meteen 10 gratis proeflessen pianospelen erbij. Bevallen de proeflessen? Dan kun je onze pianocursus gaan volgen. Je kunt de cursus een maand uitproberen. Ben je niet tevreden, dan krijg je het volledige aankoopbedrag terug binnen 30 dagen door ons simpelweg een e-mailtje te sturen. Twijfel dus niet langer en ga ervoor!

Heb jij zelf nog originele manieren om een pianoles te starten? Laat dit dan weten in de reacties!